Sajttorta

2008.01.02. 11:32

Dec. 31-én, Szilveszter napján úgy döntöttem, csinálok egy mascarpones sajttortát. Az alapanyagokat már korábban beszereztem, nehogy meglepi érjen, ti. már többször előfordult, hogy elkezdtem vmit sütni v. főzni, de valami éppen nem volt itthon. Szóval felkészültem, minden hozzávaló megvolt, annak meg külön örültem, hogy édesítővel kell készíteni, nem pedig cukorral. Viszont - ismét csak szokásomhoz híven - nem olvastam végig a receptet.

No igen. Már többször estem ebbe a hibába (is). Hajlamos vagyok rá, hogy csak a hozzávalókat nézzem át alaposabban, az elkészítés módját max. át szoktam futni. Az első döbbenet akkor ért, mikor megláttam, hogy 50-55 percen keresztül kell sütni, és ugyi a receptek vhogy mindig kevesebb időt írnak, mint amennyi ideig valóban kell. Végülis ez sem volt gond, mivel az időbe simán belefért. Még azt sem éreztem nagyon gázosnak, hogy nyitott sütőajtónál kell hagyni kihűlni, majd 3 órára a hűtőbe tenni, de néztem, mint a vett malac, mikor ezt olvastam: "...öntsd a tortaformába, állítsd vízfürdőbe...". Vízfürdőbe???? na aztatat meg hogy kő? Ha a sütőformát belenyomatom egy tál vízbe, akkor átázik az egész. Vagy nem? Még sosem próbáltam. Jópár éve sütögetek, főzögetek, de az is tény, hogy általában az egyszerűbb dolgokat szoktam elkészíteni, még ha a sütés sokáig is tart.

Végülis, hajobban belegondolok, nem is volt bonyolult dolog megcsinálni, bár a vízfürdőn eléggé megütköztem, de megoldottam. Egy, a sütőformánál kisebb edénybe vizet raktam, majd erre tettem a formát, oszt uccu be a sütőbe. Aztán lehet, hogy nem ez a megoldás, nekem ezt sikerült kisilabizálnom. A lényeg, hogy megcsináltam, bár a végeredmény nem igazán tetszett. Az alja a víz miatt nem sült át rendesen, így olyan lett, mintha sima tejszínhab lenne. Legalább a teteje nem volt annyira gáz. A Zuram és az egyik vendégünk megkóstolta, nekik ízlett, csak ők is a süti alját kritizálták, joggal. Én pedig rájöttem, hogy továbbra sem szeretem a mascarponet. Nem tudom, hogy a receptben, vagy bennem van-e a hiba, de ha valaha megint ennek a tortának az elkészítésére adom a fejem, tutira kekszdarabokat fogok az aljára tenni és nuku vízfürdő!

Azért ha valakit érdekel, itt a recept:

1 kg tejszín krémsajt (mascarpone)

5 nagy tojás

5 evőkanál cukorpótló

1 tk. vaníliaaroma

1/2 bögre (1,2 dl) tejszín

A krémsajtot és a tojást vedd ki időben a hűtőből, hogy szobahőmérsékletűre melegedjenek. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra, és vajazz ki egy levehető karimájú tortaformát. Egy nagy tálban keverd habosra a tojásokat, add hozzá a tejszínt, majd a cukorpótlót és az aromát. a krémsajtot kisebb adagokban keverd hozzá, hogy könnyebb legyen eldolgozni. Ha már teljesen sima és lágy a massza, öntsd a tortaformába, állítsd vízfürdőbe, és süsd 50-55 percen keresztül. Nyitott sütőajtónál hagyd kihűlni, majd tedd hűtőbe legalább 3 órára, különben nem kocsonyásodik meg rendesen.

Tipp: Tálald édesített, felvert tejszínnel.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr46281831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuci 2008.01.02. 21:27:48

Az én sajttortám azért ennél jóval egyszerűbb (bár lehet, hogy nem az igazi ;-))

Lusthie 2008.01.03. 15:36:56

hát ez az! Le is írtam, hogy legközelebb a te recepted szerint fogok sajttortázni, de aztán kitöröltem :-)
süti beállítások módosítása