Dilemma

2008.03.30. 23:45

Szedjem, vagy ne szedjem?
Eddig nagyon határozottan állítottam, hogy ha valaha végre állapotos leszek, az egész idő alatt szedni fogom a meforalt.
Ma viszont totál el lettem bizonytalanítva. Ráadásul nemcsak a Dokibácsim által, hanem embriológus barátnőm véleménye is eléggé elgondolkodtatott és még mindig nem tudom, mit csináljak.

A lényeg, hogy a múlt héten felhívtam az endokrin dokimat, mert anno mondta, hogy rendben vagyok, nem kell többet mennem hozzá csak akkor, ha pocakos leszek. Az utolsó találkozásunkkor megdícsért, és elmondta, hogy büszke lehetek magamra, mert kevés lánynak sikerült ilyen jól helyreállnia alapadag gyogyival. Tény, 16 kilót fogytam, jól érzem magam a bőrőmben. Szóval a hívásomat az asszisztens fogadta, endokrin doki meg a háttérből nyomatta, mit mondjon. Az első az volt, hogy a 10. héttől csökkentsem az adagot, de mikor mondtam, hogy végig szeretném szedni, csak annyi volt a reakció, hogy akkor a 12. héten, egy terheléses vércukor eredménnyel menjek vissza. Ennyi. Ezen tulképpen meg is lepődtem, mert tudom, hogy ő nem támogatja a met szedését a 12. hét után, szóval örültem, hogy ilyen könnyen ment a dolog.

Nah aztán ma Dokibácsimnak sikerült teljesen elbizonytalanítania. Az első "leszúrás" akkor ért, mikor meglátta, hogy lekvárt eszem és persze nem diétásat. Viccesen megjegyezte, hogy na így lesz terhességi diabéteszem. Aztán elgondolkozott, mert valszeg eszébe jutott, hogy met-et nyomatok és elkezdtünk beszélgetni. Úgy érzem, eléggé fél attól, hogy a gyogyi milyen hatással van az anyára és a gyerkőcre, amit igazán meg is értek, mivel igen kevés a tapasztalat ezzel kapcsolatban. Tudom, hogy mostanság sokan szedik, de lássuk be, ha végeztek is ilyen irányú kutatást, nem sok anyát tudtak még bevonni, ill. azok a babók sem túl idősek. Ez van ellene.

Mellette? Tudjuk, hogy a másállapot első 12 hete a legkritikusabb, viszont ez idő alatt az endokrin doki is szedeti. Nem tudom mi a rosszabb, ha mondjuk végig nyomázza a kismama a gyogyit és nem lesz diabéteszes, vagy ha inzulint kell szúrnia? Persze met mellett az ember lánya nem feltétlenül diétázik, vagy legalábbis nem annyira szigorúan.

Leginkább arra lennék kíváncsi, hogy ha mondjuk elhagynám a gyogyit és szigorúan - már amennyire tőlem telik - betartanám a diétát, rendben tudnám-e tartani az inzulinomat? Esetleg, ha szükség van rá, be lehetne-e vonni egyéb, természetes szert? Sajnos hallottam már, hogy volt, aki abbahagyta a met-et és elvetélt, viszont azt nem tudom, hogy a gyogyi abbahagyása után betartotta-e a diétát, vagy ha pl. édességre vágyott, akkor nem teketóriázott, benyomott 1-2 sütit. Én azt már észrevettem, hogy ha totál elhagyom a cukrot, minden rendben. Eddig is sikerült, sztem ezután is menne a dolog.

Azt hiszem, még konzultálnom kell 1-2 emberrel, mindenesetre holnap az első dolgom az lesz, hogy felhívjam az endokrin dokit, hátha tud vmi okosat mondani. A dietetikusnak már írtam, remélem tud majd érdemleges és megnyugtató választ adni.

Úgy érzem, elég kemény helyzetben vagyok. Tény, lényegesen egyszerűbb dolgom lenne, ha sokkal több anyáról tudnék, akik végig szedték a bogyót és minden rendben náluk, viszont az igazat megvallva, nem szeretnék kísérleti nyuszi lenni. Be kell vallanom, félek, féltem a pocaklakómat.

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr19403920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása