Szülőszoba látogatás

2008.09.16. 22:09

Nah ezen voltam ma. Azaz voltunk. A Zurammal. Előtte meghallgattam az "Amit a terhességről tudni kell. Élettani változások." c. előadást. Nem volt rossz, és még 1-2 hasznos dolgot is hallottam, bár tény, hogy már nem sok újat tudott mondani a doki, aki az előadást tartotta.

Ezután volt a szülőszoba qqcs. Hááááááááát bevallom, hogy először, mikor beléptünk a csapóajtón át - előtte már ücsörögtem tavaly, mikor szomszédasszony-barátnőmet kísértem - a szülőszobába, kicsit megszeppentem. Furi volt belegondolni, hogy pár hét és mi is ott leszünk, ott fogom világrahozni az én drága kiffiamat. Viszont tök jó érzés is volt. A védőnő szépen bemutatta az egész szobácskát, a gépeket és válaszolgatott a kérdéseinkre, ráadásul elég türelmesen. Volt 1-2 kérdés, aminél én már a hajamat téptem, de ő nagyon kedves volt. A szoba totál hangulatos, megnyugtató. Van zuhanyzó is + külön budi, ami ugyi nem mind1. Még a szülőágy-szék is igencsak szimpi, totál barátságos, még a lábtartó magassága is több helyzetbe állítható és nem kell egyfolytában ott ülni v. feküdni. Azt is sikerült megtudnom, ami számomra elég fontos volt, hogy miután kibújt a babó és a pocakra tették, nem vágják el rögtön a köldökzsinórt, hanem megvárják, míg kilükteti magát. No és az sem utolsó, hogy szülés után még két órát ott leszünk. Szóval szimpi a hely.

A szülőszoba után a gyerekágyas osztályra mentünk, ahova ugyan a pasik nem mehettek be, de mi igen. 5 ágyas szobák vannak fürivel ugyanúgy, mint a patológián v. a nőgyogyin. Sajnos ugyi már mindkettőhöz volt "szerencsém", így nem volt ismeretlen. Az viszont új infó volt, hogy éjszaka is velünk lehet a babó, ha szeretnénk, de ha nem, akkor elviszik az újszülött osztályra. Én eddig úgy voltam vele, hogy nem baj, ha elviszik, mivel talán ez az a pár éjszaka, amikor még esetleg aludhatok - fú, de önző vagyok! -, de ismerve magamat, így se menne a dolog, ráadásul, ha velem van, akkor szopizhat, ha meg nem, akkor max. cukros vizet adnak neki, azt pedig nem nagyon szeretném.

Megnéztük az egyágyas szobát és az újszülött osztályt is. Láttunk jó sok babót, nagggggyon édesek voltak. Az egyágyas szoba eléggé szimpi, van saját hűtő, két szobához egy füri és még tévé is :-). A védőnő által megjegyzett hátránya, hogy 1 éjszakára 10eFt, ami azért elszámolható EP-re is, előnye pedig, hogy oda bármikor mehetnek látogatók. Több dolog miatt is az ötágyas mellett vagyok. Az egyik, hogy én talán nem is bánom, ha a látogatók nem jönnek be, nem fogdossák össze Benedeket. A másik, hogy nekem biztonságot ad, ha vannak körülöttem, mivel ugyi kezdő kismami vagyok-leszek és úgy gondolom, esetleg segítenek, tanulhatok a tapasztaltabb anyukáktól. No meg nem utolsó dolog, hogy ha bármi baj van - bár ne legyen!!! - akkor vannak körülöttem, akik tudnak segítséget hívni. Persze az előnye viszont az lenne, hogy a Zuram bmikor jöhetne és ott lehetne velünk. De! Mondta a védőnő, hogy ugyi kell majd vizsgálatokra hordani a babót és az így gázosabb, mivel ez a szoba a másodikon van, a gyerekágy és a többi vizsgáló pedig az elsőn, szóval liftezni kellene. A legjobb ilyenkor, ha ott van vki a kismamával szinte egész nap. Na ja! Velem tuti nem tudna ott lenni senki, ill. talán anyám, de azt meg nem hinném, hogy elviselném. Szóval ördögi kör, de majd meglátom, hogy viselem az ötágyas "vendégeit", ha eljön az idő.

Összességében mindketten úgy gondoljuk, hogy hasznos volt mindent megnézni, így nem lesz ismeretlen a hely és már ez is egy pozitív dolog lehet az adott helyzetben. Nah majd meglátjuk mi lesz. Várom már nagyon :-).

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr33666947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boglárka · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2008.09.17. 07:27:31

Szia!
Megkérdezhetem, hogy ez melyik kórház? Mert minden egyes dolog, amit írtál pont olyan, mint ahol én szültem, a Debreceni Klinikán.
Szerintem jó az egyágyas, én olyanban voltam, nagyon zavaró tud lenni, amikor 4 ember babája ordít egész éjszaka... Én is kezdő voltam, de mindent meg tudtam csinálni, ha meg nem, akkor egy telefon és jönnek a csecsemős nővérek!
Az első éjszaka én elvitettem, akkor még úgysem kellett neki enni, mert ő este született, utána megszoptattam és a drágám aludt reggel 6-ig, akkor kaptam vissza. A későbbiekben velem volt, de zökkenőmentes volt minden. Odavettem magamhoz az ágyba és kb 3 óránként szoptattam, utána meg aludtunk :)
Remélem adtam egy pár használható tippet! :)

szilvi 2008.09.17. 07:35:18

Emlékszem, anno engem is menniyre megnyugtatott a szülőszobalátogatás. Tökjó, hogy te is szimpinek találtál mindent! Az egy-és többágyas szobának is megvannak a maga előnyei, hátrányai, szerintem, mindegy melyiket választod, úgyis Benedek fogja maximálisan lekötni a figyelmedet. Nálam viszont kardinális kérdés, hogy éjjel-nappal együtt lehetek-e a babámmal, el sem tudnám képzelni másképp. :-)

Niki- picurAnyu 2008.09.17. 10:26:34

Én meg majdnem frászt kaptam, mikor olvastam a címet. Aztán megnyugodtam, "ja, csak erről van szó". :)) Tuti nagy élmény lehetett, nekem fogalmam sincs, hogy nálunk hogy működnek a dolgok, mikor nézhetem majd meg, egyáltalán ki mutatja meg ezeket. :S

PandaDorka · http://www.pandababa.freeblog.hu 2008.09.17. 21:04:27

Örülök, hogy jól sikerült a szülőszoba látogatás, és tetszett amit láttál, szerintem ez nagyon fontos! Én akkor láttam először szülőszobát, amikor a nővéremmel mentem szülni, és nagyon tetszett az egésznek a hangulata.Akkor már Dóri a pocakomban volt 22 hete. Utána amikor kórházba kerültünk 2 napig élvezhettem a szülőszoba légkörét, az nagyon rossz volt. Végül a szülés előtt a szülőszobára kellett ctg-re járnunk, ott megint megtetszett a hangulat. Van ott egy nagyon kellemes, meleg, bizsergető légkör, a tudat, hogy mennyi csoda történik az ajtók mögött... nagyon jó. Én is egy ágyasban akartam menni szülés után, de pont nem volt rá lehetőség. Nem bántam meg, kedves szobatársaim voltak, jól éreztem magam a kórházban töltött 3 nap alatt. Akkor még látogatás se volt, az influjárvány miatt, de nem is hiányzott igazán, jó volt csak Dórival foglakozni. Bocsi, hosszú lettem.

Lusthie 2008.09.18. 17:06:13

Boglárka: SoteII. Köszi a tippeket, bár számomra megnyugtatóbb, ha többen vannak körülöttem. Bírom az embereket. Ha meg gázos lesz a társaság, még mindig külön kérhetem magam.
Druszám: régebben úgy voltam, hogy inkább kihasználnám még azt a pár éjszakát az alvásra, de ismerem magam és már most tudom, hogy nem fogom én odaadni senkinek az én Kiffiamat. No meg ne adjanak neki éjszaka cukros vizet, ha egyszerűen csak én kellenék neki.
PicurAnyu: jelenleg még csak látogattam a szobát, de sztem a köv. alkalommal már sokkal jobban össze fogunk ismerkedni :)
Ha lesz választott szülésznőd, akkor valszeg ő meg fogja mutatni. Most is ez lett volna, csak ugyi mi előző nap már láttuk.
Basszus! úgy belejöttem a kommentezésbe, hogy megsütöttem egy fél liter tejet. Még jó, hogy nem futott ki!
PandaDorka: eleinte úgy voltam vele, hogy tulképpen tökmind1, hogy hol szülök, csak a doki meg a szülésznő legyen velem a Zuramon kívül és ugyi minden rendben legyen. Viszont egyáltalán nem bántam meg, hogy elmentünk. No igen, baromira függ a helyzettől, hogy érzi ott magát az ember.
Ugyanmár, nem baj, ha hosszú voltál! Sőt! :-)

Boglárka · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2008.09.19. 11:42:47

Akkor azért stimmel minden mert a top3-as listában dobogós mind a két szülészet és hasonlóan járnak el a dolgokban!
Persze, ez egyén függő, mondjuk én is szeretem a társaságot (nagyon is), de akkor jó volt ez így.

Lusthie 2008.09.19. 20:49:01

Boglárka: majd úgyis a helyzet adja, hogy végülis hol fogok kikötni, de végülis csak 3 napról van szó
süti beállítások módosítása