Szoptatás

2008.10.28. 05:16

Tudtam, hogy kemény feladat, de hogy ennyire?

Kezdődött úgy, hogy már a kórházban szembesültem azzal, hogy Benedek nem tud rendesen rácuppanni a mellemre. Egy db-ig próbálkoztunk, de miután szegényke dühös és kétségbeesett lett, bevetettem a titkos fegyvert, a bimbóvédőt. Ez elég jónak bizonyult, mert végre normálisan ráharapot a Kispasi. Aztán jött a következő probléma, hogy nem indult be rendesen a tejem. Végülis mitől indult volna, mikor nem tudott Benedek segíteni? Ugye ehhez azon kívül, hogy rendesen kellett ennem és sokat innom, az is kellett - volna -, hogy  az én Kiffiam aktívan szopizzon. Na ja! Ahogy én gondolom!

Jelenleg ott tartunk, hogy úgy tűnik, végre beindult a hami, de sajnos olyan kis lusta az én Drágaságom, hogy ugyan az első kb. két-három percben aktív, de aztán már csak nyammog, jó fél órán át. Az idővel nem lenne gond, elvagyok a hosszúra nyúló szoptatással, ha jól tele is pakolná a pocakját. De így? Örülök, ha már 30-at benyom. Tény, hogy nem beszélhetek 80-100 grammokról, de annyi tuti van, lenne, ami elég lenne neki, csakhát bealszik. 1 hete ott tartottunk, hogy a védőnő adott tápszert, nehogy kiszáradjon a kölök. Totál kivoltam, a Zuram meg ugyan segíteni akart, de kisebb vita lett belőle, mert nem értette meg, hogy a Kiffiának sokkal jobb a tej, mint más. Bevallom, nem vagyok oda a póthamiért, de akkor egyszer adtunk neki. Persze, ha más megoldás nincs, akkor jóhet a táp, de tudom, hogy van. Na aztán hüle anyja be is indult, úgyhogy ezerrel elkezdtem fejni. Eleinte a 20 ml-nek is örültem, de aztán sikerült kaja után 40-eket fejnem, aztán volt, hogy kicsit többet is. Természetesen igény szerint szoptatok, azaz mikor éhes, irány a hami. Fárasztó, mert ugye fejek is utána, bár nem minden alkalommal, de ha ez kell, ám legyen.

Bevezettük a Zurammal, hogy éjszaka Ő eteti cumiból a lefejt tejjel, hogy tudjak pihizni, aztán hajnalban meg ismét én vagyok az ügyeletes. Ezt még mindig jobb megoldásnak tartom, minthogy tápozni kelljen. Szóval nem érzem katasztrofálisnak a helyzetet, már csak arra kellene vmi jó kis trükköt kitalálnom, hogy a fenébe ébresszem fel ezt a kis lustaságot. Próbáltam én már mindent. Arccsípkedés, orrpiszka, tenyértekergetés, csikizés, fülmorzsolás, mégis tojik rám. Most is itt alszik az ölemben ahelyett, hogy nyomatná a hamit. És sajnos most sem ette túl magát. Előnye? Nem pocakfájós, mivel soxor eszik keveset. Ez is valami...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr49732169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szilvi 2008.10.28. 07:28:49

Türelem és kitartás. Szerintem menni fog ez, csak egy kicsit döcögősebben indul, ennyi. Az meg, hogy nem hasfájós Benedek, szuper!

Niki- picurAnyu 2008.10.28. 08:53:18

Tuti menni fog minden, mint a karikacsapás, csak idő kérdése. Neked is új ez az egész, neki is teljesen új.
A rossz bimbóbevételről pedig azt olvastam valahol, hogy a kicsit úgy lehet a helyes technikára "ráébreszteni", ha a sötétben levetkőztök mind a ketten, a mellkasodra teszed, állítólag odakúszik a mellhez, és helyesen fogja bekapni.
Az pedig már egy jó dolog, hogy nem hasfájós. Nincs is annál rosszabb, mikor nem tudsz már hogy segíteni rajta. :S
(Na meg amúgy is mit okoskodik egy kismami itt.)
:)))

Lusthie 2008.10.28. 09:44:03

Sz: legalább vmi jó :-), bár kaja közben meg trotyizik :D. 1ébként most végigaludt 4 órát, kíváncsi vagyok, mennyit fog hamizni, Apa éjszaka belényomott 55 körül, előtte minit szopizott is, aztán 4-kor még kb. 20 ml szopi.
Most elég jól nyomja.

Picuranyu: nem rossz 5let, csak az a baj, hogy viszonylag kicsi és lapos a bimbóm :-( De ha így megy, az sem zavar, csak tápot ne kelljen

emm · http://bubukedves.blog.hu 2008.10.28. 10:23:29

én simiszni szoktam az arcát állát, és fölébred újra rácuppan Sz-re. elején csináltuk a bimbóvédőt de már vagy két hete nem használjuk belejött a gyerek anélkül. Ja és váltogassátok a pózokat. Hajrá!

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.28. 13:56:55

Az a lényeg, hogy te elszánt vagy (ahogy olvasom) tehát nem adod olyan könnyen a tápszert! Ő meg bele fog jönni. Minden tiszteletem a Zuradért az éjszakai kajáztatás elvállalásáért:-)!!! Benedek, te meg ne légy Lusthie!:-)))

PandaDorka · http://www.pandababa.freeblog.hu 2008.10.28. 15:01:03

Menni fog ez, főleg, hogy ilyen kitartó vagy. Majd Benedek is rájön, hogy nincs is jobb egy kiadós szopinál. Sokszor nem indul könnyen a szopizás, idő kell a rutinhoz, jó technikához stb.

Lusthie 2008.10.28. 15:24:45

Emm: imizhetem én :-) még a tornáztatásra sem ébred :-)))) Viszont a pózváltás nem rossz 5let, köszi!

Beso: elszánt biza! Tiszta anyja, mi? :-)))))
A Zuram tényleg egy angyal

PandaDorka: Kitartó az tuti. Ikrek a horoszkópom, vagy mi :-)))

Zsuci 2008.10.28. 22:29:10

Szivacs! Tudod, hogy nekem is ilyen problémáim voltak... Én megoldottam úgy, hogy csak nagyon ritkán teszem cicire, ehelyett fejek és cumisüvegből kapja a tejcsit. Mára már kezd rendszer lenni az életünkben, hiszen nem kell óránként szoptatnom, mert már megint éhes... Vagy még mindig?!? Szóval napközben szinte mindig tartja a három órát, kivéve, ha egy kicsit jobban bealszik. Olyankor még többet kibír. Éjszaka pedig már 6-7-8 órákat is képes egyhuzamban aludni. Ha mégis felébred éjjel, akkor Bernát megeteti, én meg azalatt fejek. Így feleannyi idő alatt végzek, és nem vagyok olyan fáradt, mint az elején. Talán próbáld ki Te is! :-) Ja, és ha éjjel Tomi eteti, szerintem kelj fel Te is, és fejd le a tejed, nehogy úgy érezze a szervezeted, hogy már nem kell annyit termelnie...

Lusthie 2008.10.29. 06:39:05

köszi Zsuci, de amennyire lehet, még nem akarok cumisüvegezni.
Cumiztatás előtt mindig szoptatom is, csak utána eteti a Zuram
süti beállítások módosítása