Ültetés, állítás, komp

2009.08.25. 21:14

Sokak számára már a címből kiderült, hogy természetesen babákról szeretnék írni. Tavaly, mikor a babauszi suliba jártam, az egyik előadónk, aki történetesen doktorbácsi, belénk vágta jól, hogy amíg egy baba nem tud ülni MAGÁTÓL, addig nem szabad ültetni. Ez annyira megmaradt bennem, hogy szabályosan dühös leszek, ha látok egy babát, aki még feltételezésem szerint nem tud, nem ülhet magától.

A múltkori zenés foglalkozáson volt egy csajszi, aki a kb. 5 hónapos babáját ültette, nagy büszkén. Én persze nem bírtam megállni és megjegyeztem, hogy "milyen ügyes, hogy már így ül magától". A kérdésemre, hogy magától csinálja-e, a válasz természetesen az volt, hogy nem, csak ha ő így teszi. A kisördög pedig belém bújt és közöltem vele, ha jót akar a lányának, akkor nem ülteti addig, míg magától nem csinálja, különben baj lehet a gerincével. Totál normálisan fogadta a dolgot, mert rögtön lefektette. Lehet, hogy én vagyok túl parás, de mivel Benedek még a mai napig nem ül magától, nem erőltetem a dolgot. Na jó! A babakocsijában már ücsörög, hiába próbálom hátradönteni, visszahúzza magát, ill. pár napja már álldogálás közben a két lábán pihizik, szóval talán lassan eljön az az idő is, hogy önállóan fog csücsülni. Türelmes vagyok, kivárom. Nem akarom siettetni, nem látom értelmét az éngyerekemmáreztcsináljabibibiii dicsekedésnek, fejlődjön csak a maga ütemében.

Szombaton az usziban a védőnő épp a járásról beszélgetett egy vendéggel. Elmondta, hogy mennyire nem jó, ha a már álló, de nem járó babákat két kézzel vezetgetik, mert ilyenkor totálisan máshogy tartják magukat, máshogy lépkednek, mint akik már stabilan állnak, járkálnak. Ha két kézzel fogják a kezüket, rendellenessen tartják a felső testüket,  előredőlnek. Persze akkor már más a helyzet, ha csak fél kézzel kell vezetni őket.

A másik dolog, amiről a vendég kérdezett, a bébikomp volt. Na ez az izé így néz ki:

Örültem a témáknak és annak is, hogy a védőnővel eléggé hasonló a véleményünk. Ő sem szereti a bébikompot, szerinte lehetőleg ne is legyen. Ezt pedig egy honlapon találtam: "Teljesen deformálja az izmokat: a kicsit jóval a megfelelő idő előtt álló vagy ülő pozícióba kényszeríti, terheli a gerincet, elsorvasztja a láb járáshoz szükséges izmait, azok az örök lábujjhegyezés miatt nem megfelelően nyúlnak és tapadnak le. Felejtsük el."

Egy "gekkós" szakértő pedig ezt írta:

"A bébikomp hasznos eszköz mozgássérült gyermekek járástanításához, ugyanakkor ártalmas „normál” fejlődésű gyermekekre nézve. Indokolatlan statikai terhelést eredményez, akadályozza a járásbiztonság kialakulását, eltereli a figyelmet a szenzitív időszaknak megfelelő funkcióktól. Sajnos tendencia a felegyenesedési reakciók felgyorsulása, 7-10 hónapos korú csecsemők már állnak, kapaszkodva járnak, az ülésben való manipulációra, kúszásra kevesebb energiát fordítva. Ráadásul sok szülő sajnos bébikompot vásárol gyermekének, katalizálva a folyamatot. Megtehetik, hiszen még kapható Magyarországon.

Bordás Gergő
Gyógypedagógus, alapító tulajdonos
GEKKO Képességfejlesztő Játszóházak Országos Hálózata"

Ez csak megerősít abban, hogy jó döntés volt nem venni bébikompot - naeztjólmegaszontam -. Viszont az úgynevezett "bébitaxi"-val - ami így néz ki:

- semmi baj nincs, mivel max. ösztönöz, de nem visz "tévútra". KicsiFiúnak rendeltem is egyet, épp ilyet, mint ami a fotón van. Kíváncsi vagyok, mit fog hozzá szólni. Ha tologatni még nem is, de pakolászni majd tuti fog, mivel az ülőrészébe jól el lehet dugni a játékokat, ill. később jó lesz autózni. Bár ez nem zenélés nincs  rajta semmiféle extra játék, azért bízom benne, hogy tetszeni fog neki.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr551333468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

essz · http://bubukedves.blog.hu 2009.08.27. 14:40:19

én se szeretem a kompot. minek? mi sem járunk komppal, sőt azt se hiszem, h az ősember komppal járatta a gyerekeit..
sztem járókában se nagyon tarthatta, mert bubu eléggé utálja.
szóval hülyén néz ki ez a komp. ráadásul az én gyerekem pl., bár már hónapok óta mászik, lépdelni egyáltalán nincs kedve kézen fogva, csak bútorokba kapaszkodva.
a taxi jó. ilyet én is szeretnék, de de csak ha majd a kezemet fogva közlekedni akar.
egyébként meg tök ari a Benedeketek,és irigylem h olyan jól úszik Veled.

Zsuci 2009.08.27. 15:33:42

Essz! És bébitaxiban hány ősember ültette a gyerekét? :-)))

Én is soha nem ültettem, állíttattam Marcit. Mindent csinált a saját ütemében. Amikor felállt magától, volt, hogy megfogtam a kezét, hogy akar-e lépdelni, de nem akart, letérdelt. Aztán egy ideje állandóan jön oda hozzám, és vezetteti magát. Azóta sétálunk így, amióta ő kiköveteli magának. Bevallom, most már várom, hogy magától elinduljon, de nem úgy néz ki, mint aki akar... Pedig már három és fél hónapja áll! :-)

persze 2009.08.27. 16:44:13

Halihó :)
csatlakozom a bébikompos, erőltett menet- fejlődés témához. nem kell. erőltetni.
szerintem sem.
bébitaxi, müa. motor és társai: sokszor utólag derül ki, hogy feleslegesen vetted meg. vagy sem.
Egyébként Benedek egy tünemény, szeretem a blogodat, és hiányoztok. remélem egyszerr ebben az életben ezen a bolygón még eljutok hozzátok. pusssz :).

Lusthie 2009.08.27. 18:22:45

@essz: holnap hozzák a taxit, majd meglátjuk, mit szól hozzá. 1ébként Öcséméktől, a keresztelőre kapott egy talicskát, ami tulképpen szintén járássegítő. Még nem jött rá, hogy kell vele közlekedni.
Na ja. A vizet nagyon szereti
@Zsuci: Wow! akkor ő 1 hónappal előbb állt fel, ha jól számolom. Majd beindul, aztán rohangálhatsz utána :)
@persze: Ne is mondd! te is! 1ébként épp ezért nem akartam 14eFt-ost venni, pedig nagyon tetszik a "kockafaló viziló"

Niki- picurAnyu 2009.08.28. 14:58:55

Csatlakozom a kompot nem szeretők táborába. ;)

sylblog 2009.08.30. 13:19:51

Nálunk gyerkőc a gurulós etetőszéket használja "bébikompnak", ezt vagy széket tologat (magától).

Lusthie 2009.08.30. 14:33:51

@sylblog: az inkább járássegítő, azaz pl. bébitaxi :)))))
@picurAnyu: jó döntés :)
süti beállítások módosítása