Poncsó

2007.09.22. 11:13

A múlt hétvégén vettem egy kötős-horgolós újságot, mert találtam benne egy pár poncsót. Már elég régen a fejembe vettem, hogy kötök magamnak egyet, de még soha nem jutottam el odáig, hogy meg is valósítsam, viszont legalább tavaly vettem hármat is :-)

Leginkább az tartott vissza, hogy vagy sima, téglalap alakú mintáim voltak, ami igazán nem tetszik, vagy sokkal bonyolultabb "V" fazonúak, amit viszont nem egyszerű megkötni. De most sikerült egy olyat találnom, ami tulajdonképpen két téglalapból áll.

Mivel ugye hétfőn-kedden otthon döglődtem, előszedtem a tavaly felhalmozott fonalaimat és kitaláltam, hogy akkor én most nekiállok poncsót kötni. Mostanság ismét "nagy divat" a melírozott fonal, így én is csináltam egyet. Pontosabban 3 színnel álltam neki, azaz sötétkék, világoskék és drapp fonallal. Szerintem nem rossz, ráadásul így elég meleg is lesz a kis felöltőkém. Már piszkosul várom, hogy elkészüljön, úgyhogy ha lesz időm a hétvégén, tutira folytatni fogom!

Egy baja van a kötésnek. Sajnos elég lassan készül, főleg, ha csak hétvégén van ideje az ember lányának! De nem baj! akkor is be fogom fejezni, és nem úgy, mint a sógoromnak készülő pulóvert, amit tavaly karácsonyra szerettem volna odaadni neki, de még mindig csak a szekrény mélyén csücsül. Valahogy magamnak jobban szeretek kötni, mint másnak, mert ha nem sikerül tökéletesen, akkor is büszkén hordom, másnál viszont ciki, ha elrontom :-(

Igazán tavaly kattantam rá ismét a kötögetésre, akkor gyártottam is egy halom sálat és sapkát. Elegem lett abból, hogy még a piacon is baromi drágáért árulták a kötött cuccosokat, így pedig egyedieket sikerült csinálnom, negyed annyiból. Elkezdtem egy kesztyűt is, de az már kifogott rajtam, pedig csak sima egyujjas lett volna. De ami késik, nem múlik! Egyszercsak ez is elkészül a Sógim pulcsijával együtt. Vagy nem :-)

Miért van az, hogy a nagymamák pikk-pakk megcsinálnak egy-egy pulóvert? Ennyivel gyorsabban kötnek? Nekem néha komoly nehézséget tud okozni a különböző darabok összehorgolása is, nekik viszont simán megy. Ha nagymama leszek, nekem is jobban fog menni? Ennyit számít a tapasztalat, a gyakorlat?

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr52171609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

életre 2010.03.22. 13:08:49

Szioka édesanyám tudott még villám gyorsan kötni Ő még eladásra is vállalt őt nagyon megnyugtatta a kötés 1 hét alatt képes volt megkötni egy egyszerübb mintáju pulcsit persze nem egy 100 kilos és 180 cmeres emberkének engem is probált megtanitani a pech vagy a szerencse az volt hogy én bal kezes vagyok ő meg jobb kezes így sehogysem tudtunk egyeztetni neked bevallom nem bánom szio
süti beállítások módosítása