Felelőtlenség

2007.10.09. 22:24

Írtam már a kismama szomszédasszony-barátnőmről. Most 28 hetes, nyitva a külső méhszája, szigorúan pihennie kell. Sokszor kiakasztott már a felelőtlenségével, de hát nem szólhatok bele az életébe. Bár már többször próbáltam segíteni, tanácsokat adni, megijeszteni, de úgy tűnik, minden hatástalan.

Sajnos a lány nem fogja fel, hogy veszélyeztetett terhes. Azaz leginkább ott kezdődik minden probléma, hogy szerintem még mindig nem fogta fel, hogy egy kis életet hord a szíve alatt. A legújabb húzása a mai volt, de ezzel azt hiszem, be is telt a pohár. Feladom.

Este elég későn, 9 körül értünk haza. Megláttuk, hogy a legújabb szerzeményük, egy kb. fél éves kismacsek kódorol az utcán. Mikor észrevett minket, rögtön odajött. A Zuram felemelte, hogy visszavigyük az új lakhelyére, de közben megláttam, hogy a teraszon kint van a vizes és kajás tálkái is. Nem hittem a szememnek.

A történet azzal kezdődött, hogy volt egy macskájuk, akit kora tavasszal elütött egy autó. A lány férje eléggé kibukott, szinte az összes macskát begyűjtötte a teraszra. Akkor a barátnőm még nem volt állapotos, bár mivel tudtam, hogy babát szeretnének, egyfolytában próbáltam lebeszélni őket, hogy befogadjanak egy újabb cicát. Pár hete mégis megtették. Helyes kis dög, igazi kiscica, nagyon játékos, sokat rosszalkodik, mindenhova felmászik. Én persze jártattam a számat, hogy tán nem kéne, mivel fertőzést kaphat tőle, de velem nem törődtek, mondván, volt toxo vizsgálaton, majd megy megint két hónap múlva, más baja úgysem lehet, hiszen be van oltva a macs. Közben kiderült, hogy kinyílt a külső méhszája és összeszedett valami fertőzést, ágynyugalomra van "ítélve". Persze ez azért nem olyan egyszerű egy ilyen kis dög mellett, hiszen mindenhova felmászik, a kismamának pedig sokat kell pihennie, de azért igyekszik.

Már letettem róla, hogy bármit is mondjak, miattuk felhúzzam magam, ma mégis sikerült, mikor hazaértünk. Kiderült, hogy kb. két hét "nevelés" után a kismacsekot kizavarták az utcára. Nem is értettem, hogy miért, de bekopogtunk és megmagyarázták.

A lényeg, hogy azért dobták ki a cicát, merthogy hullik a szőre, minden tiszta macskaszőr, még a konyhapult is - itt a lány édesanyja, aki segít takarítani, vasalni -. Totál kiakadtam! Az nem érdekelte, hogy a baba egészségére ártalmas lehet, de az már zavaró, hogy minden csupa szőr??? Tény, nem szeretem a macskákat, de azért vannak határok. Mi is dobjuk ki a kutyánkat, mert allergiás, durván hullik a szőre és pereg le a bőre, kétnaponta takarítani kell utána? Egy nagytakarítás kellett ahhoz, hogy belássák, felelőtlenség volt egy állatot az ő állapotában befogadni?

Igaza van a rókának: „Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél.” Ezt miért nem tartják be az emberek? Mi lesz, ha megszületik a baba? Belegondolni sem merek.

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr25191806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barbo 2007.10.10. 15:41:44

Nem tudom tényleg, az ilyen mit fog csinálni a gyerkőccel, amikor tisztába kell majd raknia?????

Lusthie 2007.10.10. 16:17:31

jó kérdés! majd beszámolok róla!
bár nem is azzal lesz gond, hanem mikor már pakolászni tud...

Orsolya 2008.04.19. 20:02:29

Valaki aki tudja hogy honnan származik ez a macska!Mert nekünk egy ilyne macsak veszett el és pont így néz ki a Vörcsi névre hallgat.Kérem aki tudja az a citromkutya@citromailra irja meg

Lusthie 2008.04.21. 10:12:14

Szia!
Sajnos már nem él, elütött egy autó. Hol élt?

életre 2010.03.24. 16:16:17

Szioka !!!
A cicák önmagukban nem veszélyessek, ha a kismamának már előtte is volt kapcsolata cicákkal!!!A cicákat meg lehet tanítani amig kicsik, hogy hova ne és hova szabad feküdniük a cicák , ha érzik, hogy szeretve vannak megtanulják az illemet !!
A másik nem veszélyes a cica azokra akiknél a toxoplazma eredmény pozitív az -az fertőzőttek, mert a szervezett védekezési mechanizmusa aktiválodott ugy van ez mintha oltást kapott volna az ember !!!
süti beállítások módosítása