Elvek...

2008.11.29. 18:18

...melyek azért vannak, hogy feladjuk őket.

Az elmúlt napokban jutottam el arra a pontra, hogy igény szerinti szoptatás ide, csak és kizárólag szoptatás oda, feladom. Úgy látszik, az én Kiffiamnál ez nem működik. Sajnos még mindig lustácska, bár mostanság annyit szopizik, aminek kb. két hete a bőrömből kiugorva örültem volna, csakhogy ez most nem elég. Nőtt ugyan a szopizott mennyiség, viszont ezzel párhuzamosan az igénye is, de sajnos továbbra sincs kiegyenlítve a két dolog. Próbáltam én már mindent. Volt, hogy egész nap ágyban voltunk, és szinte mindig mellre tettem, amikor csak megnyikkant. Ezzel annyit elértem, hogy kicsit nyugisabb volt, de így sem evett többet, nem aludt jobban, viszont éhes volt, úgyhogy este már nem szadiztam tovább, kapta a lefejt tejet cumiból. Már annyira be tudja magát hergelni, hogy sajnos enyhe köldöksérve is van. Tudom, ez nem nagy gáz, de jobban örültem volna, ha megússzuk.

Soha nem hittem volna, hogy ennyire nem egyszerű a szoptatás, aminek tulképpen annak kellene lennie, mert mi kell hozzá? Egy egészséges Anya és Gyermek. Ha tehetném, visszafordítanám az időt és nem nyúlnék bimbóvédőhöz, mikor látom, hogy küzd a Kiffiam és egyre dühösebb, mert éhes.  Én nem a fájdalom miatt kezdtem el használni, hanem azért, mert máshogy nem ment, pedig akkor még lehet, hogy ment volna.

Persze az utóbbi időben eljutottunk már odáig, hogy kicsit többet szopizik, ráadásul 1-1 mellemről max. fél óra múlva lecuppan, de ettől még nincs tele a pocakja, így nem alszik, viszont a köv. etetésnél éhes, viszont hamizás helyett alszik. Királyság és ördögi kör. Ja! És Benedek megnőtt igénye miatt elfogyott a fagyis tartalék tej, fejni pedig 1szerűen nem volt időm. Tegnap már odáig jutottam, miután hazaértünk a kórházból, hogy a Picifiam tápot kapott. Mostmár úgy vagyok vele, ha ez kell ahhoz, hogy nyugodt, boldog baba legyen, akkor ez lesz. Persze azóta nem kellett adnom neki, mert ugye itthon a Zuram, így fejni is tudtam, de ez a mennyiség csak aznapra elég, úgyhogy még nem tudom, hogyan tovább. Azt még el tudnám viselni, hogy ha a tejet kellene tápszerrel kiegészítenem, de azt már nem, ha 1általán nem tudnék tejet adni.

Tudom, van, amit én rontottam el, mint bimbóvédő vagy cumi használata, és erről le is lehetne szokni, de most úgy vagyok vele, a legfontosabb az, hogy ne sírjon a Kicsibabám amiatt, hogy éhes. Ennyit nem érnek az elvek. Úgy döntöttem, jövő héten még beszélek egy szoptatási tanácsadóval, aki tudom, hogy nagyjából mit fog mondani, mert egy még most tanácsadónak tanulóval már konzultáltam, ill. holnap megpróbálok úgy szoptatni, hogy max. fél órát, utána pótlok, ill. fejek, hátha ez be fog jönni.

Imádok szoptatni. Imádom, ahogy Benedek odakucorodik, imádom, ahogy meg tudom nyugtatni, ha már máshogy nem megy. Bízom benne, hogy annyi tejem legalább féléves koráig lesz, hogy ezek a meghitt pillanatok, együttlétek megmaradjanak. Azért még mindig reménykedem és teljesen nem adtam ám fel! Úgy látszik, nem csak a kezdet nehéz...

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr43788537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mocica · http://mocica.blog.hu 2008.11.29. 22:04:59

Ó,kedves Szivacs,mit is mondhatnék hirtelen? Biztos vagyok benne,hogy amióta csak megvan a Kispasi,minden döntésed a lehető legjobb szándékkal meghozott,legeslegjobb volt,amit csak tehettél,emiatt ne hibáztasd magad, éppen ezért nem rontottál el semmit! Egy a lényeg,ahogyan te is írtad,hogy Benedek nyugodt és jókedvű baba legyen és ezért gondolom bármit meg is tennél...bármit ! ;-)

emm · http://bubukedves.blog.hu 2008.11.30. 00:56:00

Mi elrontottuk a cumit is, a bimbóvédőt is mégis megvagyunk, nem lehet ezt kitanulni maga az ember csinálja aztán rájön. Van akinél más válik be...

mi eddig csak gyűjtöttük a flakonokat a fagyiban, egyelőre nincs rá szükség

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.11.30. 07:11:01

Ne hibáztasd magad, azzal nem érsz el semmit. Csináld továbbra is úgy, ahogy eddig. Ahogy az ösztönöd diktálja. Nagyon lelkiismeretes anyuka vagy, Benedek akkor is szépen fel fog nőni, ha kap pótlást is.Te mindent megteszel, megtettél, bár lehet úgy érzed, hogy még többet is lehetne, de én azt mondom, hogy az anya is EMBER!

teide 2008.11.30. 10:23:15

Én is tudom, mit csinálnék másképp, de egyáltalán nem biztos, hogy akkor jobb lett volna, mert a lelkemre ható külső rossz hatásokat kiküszöbölni nem tudom... Viszont nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor a doktornő egyhetes korában azt mondta, hogy ne éheztessük a babát tovább, és bár ő sem örül neki, kapjon tápszert is. Így kapja a tápszert, mert ennie, fejlődnie kell, és az összebújást, szeretgetést próbálom másképp megoldani.
Ne hibáztasd magad, Szivacs, Nagyon kitartó voltál eddig is! B. kiegyensúlyozottsága a bizonyíték rá.

Lusthie 2008.11.30. 12:48:32

Móni: köszi, és örülök, h mostmár én is olvashatlak

Emm: eddig én is csak gyűjtöttem a fagyiban, csakhogy a nem kevés mennyiséget max 1 hét alatt bepuszilta Benedek. De legalább már rendesen gyarapodik

Beso: Neked is köszi!

Teide: én még gonosz módon jó ideig ellent mondtam a dokinőnek, de ezt csak addig tudtam csinálni, míg volt tartalékba tej. Most elfogyott, így marad az, hogy szopi, aztán pótlás, és sajnos már táppal. Viszont továbbra is igyexem fejni, hogy tej maradhasson a pótlás

Köszi lányok még 1x!!!

Niki- picurAnyu 2008.11.30. 17:49:30

Na, ehhez hozzászólni nem tudok, csak magam elé képzelem a mellemen csüngő apróságot. :) Egy valamiben biztos vagyok: egy anya mindig tudja, hogy mi a jó, valahogy ösztönösen. ;)

Lusthie 2008.12.01. 10:21:05

Picuranyu: tudod van olyan pillanat, helyzet, mikor tudod, hogy más lenne a jó, de vmi közbeszól. Jelenleg az elsődleges, hogy ne éhezzen. Úgy tűnik, már rendben is van, legalábbis alakul, mert egyre kevesebbet sír.

teide 2008.12.01. 10:47:39

Gonosz??? Én nem neveznélek gonosznak. Hiszen te a legjobbat akartod és akarod a kiffiadnak. :)

Ezek szerint a tápszerrel együtt már nyugodtabb?

PandaDorka · http://www.pandababa.freeblog.hu 2008.12.02. 12:19:12

A lényeg, hogy Benedek is boldog és elégedett legyen, és persze Te is. Ha kell egy kicsi pótlás, akkor kell, ettől Te nem vagy rosszabb Anya!! Az biztos, hogy mindent megtettél, és a legjobbat akarod/akartad!

Lusthie 2008.12.02. 12:48:46

Teide: ha tele a pocakja, no problem, max nem alszik :)

Panda: köszi neked is!

essz · http://www.bubukedves.blog.hu 2008.12.05. 14:55:45

sztem semmit nem rontottál el, mert ez egyszerűen olyan, h vkinél megy mint a karikacsapás, másnál pedig ez a baj, aztán meg az.. én is használtam bimbóvédőt, mondjuk csak egy hétig..
volt tejcsatorna elzáródás..ezmegaz...nálunk meg az okoz fennakadást, h bubu mohó, a tej meg az elején úgy ömlik a szájába, h szegény fuldoklik percekig..szóval mi meg ezzel küzdünk..

milyen a tejleadó reflex nálad?

Lusthie 2008.12.05. 19:45:15

hogyhogy milyen a reflex? van, bár nem ömlik, csak csöpög.
süti beállítások módosítása