A rejtély

2009.01.23. 23:40

Nem mondom, hogy megoldódni látszik a szopis problémám - vagy mégis? -, de úgy tűnik, tudom kezelni. Csak el ne kiabáljam!

Azt vettem észre, hogy Kiffiam leginkább este kerül komoly vitába a hamiforrással, napközben max. méltatlankodás van, aztán 30-40 perces szopi, majd lecupp. Ezután szokta a cumit kapni. Tegnap este megint irdatlan tigrisüvöltés volt. Kb. 10-15 perc után Benedek lecupp, de vissza már nem, helyette viszont komoly ordítás, főleg, mikor vissza akartam cuppantani. Próbáltam a másik mellemre is tenni, de be sem kapta. Felhúzta magát, felhúztam magam. Eredmény? Kispasi üvölt, h.anyja ideges. Szegény iszonyatosan sírt, nem tudtam megnyugtatni, úgyhogy GonoszAnyu megintcsak letette az ágyába, majd kiment a szobából. Szörnyű volt hallgatni a sírást, de legalább kicsit lenyugodtam. Kivettem az ágyából, kicsit ő is megnyugodott, de megint rákezdett, mikor szoptatni próbáltam, úgyhogy cucli. Evett, megnyugodott. Cici. Lilafejes üvöltés. Cucli.

Szép kis menet, mindezt 1 órán át. De én győztem! A második cucli után végre szopizott! Aztán megkapta a maradék hamit is cucliból. Nagyon fura volt, mert miközben evett, folyamatosan nézett, pedig az utóbbi időben kaja közben sosem. Vhogy úgy éreztem, h kompromisszum volt, hogy végül csak szopizott. Nem győztem bocsánatot kérni. Szó szerint piszkosul kiszívta minden energiámat, úgyhogy mikor túl voltunk a kajáláson és Apánál büfizett, nálam eltörött a mécses. Muszáj volt újra magamhoz ölelnem a Kiffiamat, hogy megnyugodjak.

Viszont ezután úgy döntöttem, hogy többet nem erőltetem a dolgot, lesz ami lesz. Végülis a napi 5x-i kajálásból 4x rendesen szopizik, egy szavam sem lehet! Ma eleget is tettem a fogadalmamnak. Benedek 12 perc után lecuppat és kezdte felhergelni magát, de nem hagytam. Cucli be. Evett. Közben még 2x bepróbálkoztam, de nem kellett(em) neki.  Hamizott, nyugi volt. És én is jól voltam. Nem akarok én rosszat neki! Csak baromi rossz érzés, hogy nem úgy műxik a dolog, ahogy szeretném, ahogy elképzeltem. Sosem hittem volna, hogy ez a szoptatás-dolog ennyire nehéz! Ráadásul a média mindenhol azt hangoztatja, hogy szar anya vagy, ha nem szoptatsz. Na jó, azért nem ennyire durván, de pl. kíváncsi lennék egy olyan szoptatós tanácsadóra, akinek nem ment flottul minden, mert elegem van, hogy azok osztogatják a tanácsokat, akiknek egyáltalán nem, vagy csak kisebb problémáik voltak, ha pedig kérdezek, csak széttárják a kezüket. A kismama meg érezze magát rosszul, hogy nem felel meg a mai elvárásoknak. Persze tudom, hogy nálunk a cumizavar is bekavar, de szerintem itt más is van. Mind1, már nem idegesítem magam, nincs értelme, mindent megtettem, megteszek. A lényeg, hogy az én Gyönyörűségem egészséges és boldog kisbaba!

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr4898714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogi_es_kira · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2009.01.24. 07:28:56

Tényleg ne túráztasd magad ezen, szerintem így is nagy türelemről és kitartásról tettél tanúbizonyságot. Nekünk semmi gond nem volt a szopival, mintaszerű volt 3 és fél hónapig, utána hirtelen nem kellett neki. Én is összeomlottam, de nem tudtam mit csinálni, minden elvem ellenére cumisüvegből etettem. Aztán így utólag tulajdonképpen nem is kellett volna annyit idegeskednem emiatt.

Lusthie 2009.01.24. 09:04:16

@bogi_es_kira: köszi! Akkor tudod, mitől szenvedek, szenvedtem. Nehéz elfogadni, mikor nem úgy van, ahogy te szeretnéd. A 3 hónapon már túlvagyok, kíváncsi vagyok, meddig megy még 1általán a szopi. Max. már 4 hósan elkezdem a hozzátáplálást, de jó lenne, ha legalább 6 hóig kitudnám húzni. Vagy csak legyen annyi tejem, hogy egy kevés jusson mindig a cucliba is.

Zsuci 2009.01.24. 13:15:44

Szivacs! Ne haragudj, hogy ezt írom, de szerintem ezt már rég meg kellett volna lépned! Tudom, hogy nehéz, azt is tudom, hogy ugyanolyan fafejű vagy, mint én, és azt szeretnéd, ha úgy lenne, ahogy Te szeretnéd, de most nem Te vagy a fontos, hanem Buba! És az utolsó mondatodban van a legnagyobb igazság: az a legfontosabb! Hogy ezt hogy éred el, az már részletkérdés. De az biztos, hogy attól ő sem boldog, ha ennyit "kell" veszekednie a cicivel. Hagyd, hogy ő irányítson, hiszen ő tudja legjobban, hogy mi a jó neki!
A h... szoptatós tanácsadókkal meg ne foglalkozz! Én pl. ezért is nem olvasok Kismama újságot, mert annyira egyoldalúak! :-( Pedig biztos tudnának mindenkinek tanácsot adni, de akik ennyire elítélik azokat akik nem szoptatnak és akik cumit adnak a gyereknek, azok felőlem írhatnak és mondhatnak, amit akarnak... teszek rá! :-)

Lusthie 2009.01.24. 15:21:02

@Zsuci: :-)))tudom... ma így is teszek. Az első két etetésnél volt szopi, a második kettőnél egyáltalán nem. Iszonyatosan rossz érzés, hogy így nem kellek neki - tudom, hülyeség, de csak megfordul a hülye fejemben... -, de ma nem erőltettem. Az a lényeg, hogy legalább eszik és vmennyi tejet így is kap. Sokkal rosszabb lenne, ha nem fogadná el a cuclit! Na az lenne az igazán gáz!
Köszi! Ezek szerint nálatok is ez volt a probléma?
ja! 1ébként a cuclizavaron kívül az is lehet a gond, h sztem jön a foga..

Matazeqi 2009.01.24. 16:12:40

Na hali... Úgy döntöttem, nem tartom magamban a gondolataimat szoptatás-téren. Első gyerkőc-tapasztalatom úgy volt, hogy kezdettől fogva, tehát születéstől kezdve hozzá kellett pótolni, mert nem volt elég tejem, nem ment a szoptatás. Végül 3 és fél hónapig sikerült anyatejet kipréselni... Marcinál 20 hónapig tudtam szoptatni, és volt is mit... Danival megint csak voltak gondjaim - többféle is... Úgy kábé 4 hónapig volt tejcsim, és utána kapott minden mást, mert nem tervek szerint mentek a dolgok.

A kitartásod példaértékű. Az ember igyekszik a lehető legjobbat adni a csemetének. Azonban, ne várja el senki tőled (sem), hogy első lurkónál csípőből levedd a kódolt üzeneteket... Megjegyzem, nekem ez néha harmadik után se megy...

DE! Azt a marhaságot sürgősen verd ki a fejedből, hogy nem kellesz neki! Ez hatalmas marhaság! Ezért érezd magad hátsón billentve. Egyszerűen csak nem jól értetted, amit közölni akart...

Drukkolok Értetek! Pussz!

Zsuci 2009.01.24. 16:46:54

Igen, ez volt nálunk is, csak annyi különbséggel, hogy én nem voltam ennyire kitartó. Amikor láttam, hogy Marci nem hízik, és állandóan nyűgösködik, bevetettük a cumisüveget (kb. öt-hathetes korában), aztán amikor azt elfogadta, csak pár napig csináltuk azt, hogy cicizés-cumisüveg-fejés. Bevallom, én nagyon belefáradtam, és akkor tértünk át a fejés-cumisüveg verzióra. És így is négyhónapos koráig tudtam kizárólag anyatejet adni neki. Most már sajnos fele-fele arányban kell tápszerrel pótolni, de mi már elkezdtük a hozzátáplálást (legalábbis az ízlelgetést), úgyhogy annyira már nem bánt a dolog. Persze az elején baromira lelkiismeret-furdalásom volt, de szerencsére a kapcsolatunkat nem sínylette meg, hogy nincs szopi. :-) Legalábbis én így érzem! Az biztos, hogy onnantól kezdve, hogy jól meg tudta tömni a pocakját üvegből, sokkal kiegyensúlyozottabb lett, és lett egy kis rendszer is az életünkbe.

Lusthie 2009.01.24. 21:21:11

@Matazeqi: édes vagy, köszi! hihetetlen, h gyerkőcök között is milyen nagy különbség!
tudom, h hülyeség, csak pillanatnyi agylágyulás volt :)))
1ébként, ma az 5 hsmiból 2x egyáltalán nem szopizott, nem erőltettem. Viszont az estinél bepróbálkoztam megint, mert a cuclis hami nem volt még elég meleg. Sírt, én meg trrrr-ztem egyet. Rámnézett és elkezdett szopizni! 13 percig tartott. Megköszöntem neki... Szóval lövésem sincs, pedig azért ismerem a jelzéseit elég jól

@Zsuci: nálunk a nem hízik 1 hónapon belül volt, így ő már akkor kapta a cuclit és persze a tápszert.
na igen, sokat számít, h ha tele a pocak, akkor minden rendben. Épp emiatt szoktam meg a tápszert, mert láttam, hogy B sokkal kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb.
Köszi, h leírtad!

bujszi 2009.01.26. 14:45:28

Szia!

Régóta olvaslak, most azért "szólok közbe", mert nagyon hasonlít(ott) a szopiztatós "problémánk" -> az én Srácom azért veszekedett a cicivel, mert már nem jött elég tejcsi, ill. nem úgy, ahogy "kell". Éhes volt, éhes maradt sokszor. Én bizony adtam Neki tápot, és annak ellenére, hogy tényleg még a csapból is az folyik, hogy nem vagy jó anya, ha nem szoptatod a Gyereked - szóval ennek ellenére nem érzem magam kevésbé jónak. Én is mindent megpróbáltam, nem ment.. Sajnáltam nagyon, ugyanakkor a Fiamat is.. Amint megfelelő mennyiségű táplálékot kapott, gyorsabban is fejlődött (hízott) és vidámabbak is lettek az "étkezéseink" -> amíg ette a cumisüvegből a TÁPSZERT, addig is végig rám nézett és sokszor csak úgy mosolygott a "cumisüveg mögül"!! Nem bántam meg, hogy hamar (mihez képest, ugye...) abbahagytam a kínzását és a magamét is!
Nem vagy rossz anya attól, hogy nem tudod anyatejjel etetni a Kisfiad!! Nem ezen múlik!!
Minden jót Nektek!! Bujszi

Lusthie 2009.01.26. 16:55:00

@bujszi: szia! köszönöm, hogy leírtad. Érdekes a szitu, mert ma pl. hajnalban 2x is szopizott. Szerencsére anyatejet még kap, mert fejni tudok. Azért hihetetlen, hogy mennyien küzdenek ezzel a problémával... Benedek is néz mostanság kaja közben, de az is tény, h baromira érdekli minden. Már a jobbik oldalát nézem. MI elég sokat mászkálunk, így azért könnyebb lesz az etetés... Még jó, hogy az éremnek két oldala van :)))

Lusthie 2009.01.27. 06:42:06

@Lusthie: ...ki tudnám húzni... ide meg egy pirul fej...
süti beállítások módosítása