Gekko

2009.09.23. 21:55

Nem mondom, hogy paráztam, de azért egyre jobban piszkálta a csőrömet két dolog is KicsiFiammal kapcsolatban. Az egyik, hogy miért nem hajlandó sík terepen mászni, a másik pedig, hogy miért féloldalasan kúszik. Nem érzem, hogy gáz lenne, mivel más esetben mindkét lábát egyszerre használja, csak azért érdekelt, hogy ez miért van. No meg az sem utolsó, hogy úgy tudom, ha kimarad 1-1 lépés a mozgásfejlődésben, legfőképp a mászás, később tanulási nehézséget okozhat, rosszabb esetben diszlexiát. Namármos én iszonyatosan nehezen tanultam - mondjuk a kutya nem tanított meg rá, hogy kell... -, így azt gondoltam, inkább megmutatom egy szakembernek Benedeket, hátha mond 1-2 okos dolgot. Mivel épp Pécsett voltunk és ott totál közel van egy ilyen képességfelmérő, be is jelentkeztem.

Úgy érzem, jó döntés volt, hogy elmentünk. Mikor beléptünk, Benedek ezerrel mosolygott a lányra, aki fogadott minket. Először azt hittem, hogy ő a recepciós, de aztán kiderült, hogy egyike volt azoknak, akik a felmérést csinálták. Míg vele beszélgettem, egy másik lány játszott KicsiFiúval, aki először nagyon kis visszafogott volt, aztán legörbült a szája, majd végül úgy belejött a játékba, hogy alig bírtam elhozni. Még számomra is meglepő volt, de pl. nagyon ügyesen visszapakolta a kockákat, amikkel először játszott. Miután totál feloldódott, kúszott, pakolászott, minden baromira érdekelte, iszonyatosan vidám volt, dumált ezerrel. Nagyon hozta a formáját.
A lányok igencsak meg voltak vele elégedve, nagyon tetszett nekik a vidámsága, nyitottsága. Sajnálom, hogy nem hozzájuk fogunk járni, mert bizony beiratkoztunk, csak Pestre.

Ja és az eredmény?

Nagymozgás: 70%. Itt a mászás és ülés hiánya húzta le a pontokat.
Finom/alkalmazkodó mozgás, szenzomotoros koordináció: ez már sokkal jobb, mivel 85% lett.
Hallás- és beszédfejlődés: na ez a csúcs, mert 100%-ra értékelték. Nemhiába, az én Fiam :))).
Szociális- és megismerő funkciók: sztem ez is jó lett a maga 95%-os eredményével. Itt egyedül az hiányzott, hogy nem mutat még rá a testrészeire, azaz a pocakján kívül másra.

Szóval nagyon büszke vagyok a KisFiamra és örülök, hogy azon kívül nincs vele gond, mint amit sejtettem is. Sőt! Kellemes csalódás volt, hogy 100 %-os lett a beszédfejlődése. Mondjuk azt eddig is tudtam, hogy nagy dumás. Tiszta Annnnya :).

Összességében örülök, hogy elmentünk és baromi jól esett, mikor bementem az értékelésért, hogy sajnálkoztak, hogy nem hozzájuk fogunk járni. Bevallom, én is bánom, de bízom benne, hogy a pesterzsébeti helyen is hasonló lányok lesznek a foglalkozásokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr691400579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csigamami 2009.09.24. 12:30:58

:o)
Edes, mär csak rä kell nezni, lätszik rajta milyen okos :o)
Amugy ha ez megnyugtat, en elfelejtettem mäszni is, meg kuszni is. Egyszercsak felälltam es mentem... Az agyam meg olyan, mint a legypapir. Ami egyszer beleragad (gyorsan) azt sose többet le nem kaparod... Az öcsemnek minden koränak megfelelöen lepesröl-lepesre alakult, ahogy azt a tankönyv irja. Ö nagyon sulyos diszlexiäs... ettöl függetlenül okos. Szoval nem kell mindig mindennek hinni. Bäbumm kimarad a mäszäs, helyette viszont ha jol emlekszem jol kipakolja a ruhäs kosarat :o))))))))))))))

Lusthie 2009.09.27. 19:51:36

@Csigamami: :) köszi!
Na ja. Én meg iszonyatosan nehezen tanulok. Bár ragad oda minden, csak az nem, aminek kellene. Bizony, pakol ezerrel. Viszont úgy vagyok vele, hogy ne ezen múljon, h bármi probléma legyen. 1ébként már egyre ügyesebben kúszik, sztem hamarosan mászni is fog.
süti beállítások módosítása