Ördögi kör

2008.07.05. 19:35

Mennyire fontos Magyarországon, hogy diplomád legyen? Mi a fontosabb? Hogy érts a szakmádhoz, vagy papírod legyen róla? Azt hiszem, erre elég egyértelmű a válasz. Sajnos az a tapasztalatom, hogy itthon az első, amit megnéznek, hogy milyen papírod van, azaz legyen minimum egy diplomád, az sem baj, ha nem szakirányú. Ok, megértem a munkáltatókat, hiszen x db önéletrajz alapján vhogy szortírozni kell az embereket, ill. ugyi egy pályakezdőnél inkább a papír számít, mivel gyakorlata még nincs a szerencsétlennek, de azért szar.

Épp a napokban, Óvónéni barátosném látogatása után, aki friss diplomás, beszélgettünk a Zurammal, hogy kinek mennyi papírja van. Nem semmi a helyzet, mivel ugyan neki megvan az abszolutóriuma, de nem államvizsgázott le, mert kellene még egy nyelvvizsga és amiből mehetne, az vagy holt nyelv, vagy nem szereti, és ha már menne, akkor olyat akar tanulni, amit használni is tud. Persze erre ideje nincs, de sztem szüksége se. Szerencsére olyan helyen dolgozik, ahol jól érzi magát, bírja a társaságot és a melót is, nem keres rosszul, és tulképpen konkrétan nincs szüksége a papírra. Itt nem ezt nézik, hanem, hogy mit tud. És sztem ez a lényeg, ennek kellene a normálisnak lenni. Nálam megint más a helyzet. A beszélgetés során eljutottunk odáig, hogy összeszámoltam, nekem hány végzettségem van. Tök vicces! Ha jól számoltam, összesen 7, plusz még egy, ami az egyik felsőbb fokúja, de az Áll.Ig. diplomám végülis nekem sem lett meg, de már nem is érdekel. Tudom, itt felszisszennek azok, akik lediplomáztak, hogy ne sírjon a szám, de végülis igazán az én döntésem volt, leszámítva, hogy hivatalosan az utolsó félévben kirúgtak. 1ébként anno, 8 évvel ezelőtt nagy mákom volt, mert mikor felvettek a mostani melóhelyemre, nem azt nézték, hogy diplomás vagyok-e, hanem, hogy mit tudok.

Sajnos azt látom, hogy manapság már egy titkárnőnek is jó ha van két diplomája, és minimum egy, de inkább kettő nyelvvizsgája. És ugyi ez még nem jelenti azt, hogy ért is a szakmájához, mivel lehet, hogy totálisan más a végzettsége. Csak ugyi ezzel azt érik el, hogy azok igencsak háttérbe szorulnak, akik igazán értenek a melóhoz. Persze, mostanság már egy titkárnői munkakör sem a régi, megszokott kvfőzős munka, mivel eléggé összetett és ugyi sznobék inkább "asszisztensnek" is hivatják magukat. Viszont azt látom, hogy az idősebbeknek, akiknek nincs diplomájuk, sajnos labdába sem rúgnak az 1-2 diplomás, 1-2 nyelvet beszélő, fiatal, csini csajokkal. És ez sztem nagy baj. Az ilyen csajszik úgyis csak ugródeszkának használják ezeket a melóhelyeket, azok meg szívnak, akik szívesen dolgoznának. Oké, ehhez mindkét félnek nyitottnak kell lenni. Megértem, hogy a vezetők jobban szeretik a közvetlen közelükben a csinos lányokat, mégis igazságtalannak tartom a helyzetet. Miért kerüljön hátrányba egy kevésbé csinos, esetleg idősebb kollegína, aki akár ezerszer megbízhatóbb, jobban meg is becsülné a munkáját, mint egy csini lány? Na ez az ördögi kör.

A bejegyzés trackback címe:

https://lusthie.blog.hu/api/trackback/id/tr95553690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása